Wycieczka do Warszawy

W ostatnim tygodniu roku szkolnego 2014/2015 spora część naszych uczniów, bo 43 osoby, wyruszyła na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Mimo że Tarnów pożegnał nas deszczem i taka pogoda utrzymywała się do samej stolicy, już pierwsze popołudnie było pogodne a każdy kolejny dzień cieplejszy i słoneczniejszy. Wizytę w mieście stołecznym rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego, następnie spacerowaliśmy po Starym Mieście, gdzie pani przewodnik opowiadała o ważniejszych obiektach, przy których byliśmy, m.in. o Pomniku Małego Powstańca, Kolumnie Zygmunta, Katedrze św. Jana, Barbakanie i innych.

Ostatnim punktem programu na dzień pierwszy był spacer po Cmentarzu Powązkowskim – ważny głównie dla uczniów klasy III, którzy mieli okazję na żywo zobaczyć mogiły bohaterów „Kamieni na szaniec” – Rudego, Alka i Zośki. Drugiego dnia po śniadaniu spacerowaliśmy po Łazienkach i Wilanowie, a w południe zwiedziliśmy sejm i mieliśmy okazję przysłuchać się obradom sejmowym z tarasu. Na długo zapamiętamy czas spędzony na Stadionie Narodowym, który swą monumentalnością zaparł nam dech. Spędziliśmy chwilę na tarasie widokowym Pałacu Kultury i Nauki, podziwiając panoramę Warszawy, następnie uczniowie mieli czas w Galerii Złote Tarasy.

Dzień trzeci przyniósł kreatywną zabawę w Centrum Nauki Kopernik oraz niesamowite spotkanie z historią w Muzeum Powstania Warszawskiego. Spędziliśmy w nim ponad trzy godziny, dosłownie zasłuchując się w opowieści pani przewodnik. Po wyjściu inaczej spojrzeliśmy na Warszawę-nie jak na miasto perspektyw, ale jak na miasto cierpiące i wciąż leczące swe rany. Wycieczka była wyjątkowo udana – uczniowie świetnie się bawili, wykazali się dojrzałością i kulturą, dzięki czemu kolejny wyjazd jest tylko kwestią czasu.